کت وشلوار داماد - دامادسرای ایرانیان

انتخاب کت وشلوار دامادی

انتخاب کت و شلوار دامادی یکی از جالب‌ترین بخش‌های ازدواج برای داماد است ولی فقط کت و شلوار نیست که به آن نیاز دارید . اگر قرار است شما داماد شوید ، باید فهرستی از وسایل و لباس‌هایی را که در آن روز نیاز دارید تهیه کنید :

کت و شلوار دامادی ، یک دستمال گردن (بنابر سلیقه شما)، یک پیراهن برای زیر کت ، جلیقه زیر کت ، جوراب ساق کوتاه، کفش دامادی ، زیر پیراهن یا همان عرق‌گیر، بند شلوار، دکمه سر آستین کت (این بخش را رسم است که از خانواده همسرتان هدیه بگیرید)، کمربند و یک عدد گل و یا دستمال برای قرار دادن در جیب کت‌تان ( بهتر است این بخش هماهنگ با دسته گل عروس باشد). برای انتخاب کت و شلوار دامادی به سراغ رنگ‌های رسمی مشکی ، سرمه‌ای و یا زغالی تیره بروید . این رنگ‌ها در تضاد با لباس سپید عروس هستند و جلوه بیشتری به شما در جشن ازدواج‌تان می‌بخشند.

کت وشلوار داماد - دامادسرای ایرانیان

دکمه سردست‌های براق و رسمی ، به تیپ داماد حالت رسمی‌تری می‌بخشد و داماد را شیک‌تر و خاص‌تر از بقیه مردانی که اکثرا در آن شب کت و شلوار مشکی به تن دارند ، نشان می‌دهند . اگر یکی از رنگ‌های تیره را برای کت و شلوار دامادی‌ تان انتخاب کرده‌اید حتما برای پیراهن زیر آن، سراغ رنگ‌های روشنی مانند سفید یا آبی روشن یا خاکستری روشن بروید.

راهنمای خرید کت و شلوار

۱.اهمیت دکمه

هنگام خرید کت وشلواربه تعداد دکمه های کت دقت کنید ، کت هایی که تعداد دکمه های کمتری دارند رسمی تر هستند ، به این دلیل که کت هایی با ۱ یا۲ دکمه یقه ی بازتری دارند و پیراهن زیر کت بیشتر دیده میشود ونهایتا حالت رسمی تری پیدا میکند.

۲.رابطه میان قد و دکمه

بهتر است در انتخاب تعداد دکمه های کت  قد تان را هم در نظر بگیرید ، کت های ۲ دکمه برای افراد کوتاه قد و کت های ۳ دکمه برای افراد بلندتر مناسب هستند . بعضی از کت ها یک ردیف دکمه دارند و بعضی  ۲ طرف دارای دکمه هستند ، دقت داشته باشید دسته دوم برای مردان چهار شانه مناسب بنظر نمیرسند چرا که عرض شانه ها را بیشتر نشان میدهند ، کت های تک دکمه نیز خیلی رسمی بنظر میرسند پس اگر تصمیم دارید تنها یکدست کت وشلوار داشته باشید از خرید این کت ها صرف نظر کنید چون این کت ها خیلی خاص هستند.

۳. اهمیت استاندارد بودن

باید  سر شانه های کت جذب شانه ها باشد نه بزرگتر ، قد کت و شلوار به جز موارد استثنا استاندارد های ثابتی دارد که باید رعایت شود ، در کت های معمولی که اندازه شان زیاد بلند یا کوتاه نیست  زمانی که کت را می پوشید ، در حالت ایستاده دست ها را موازی بدن قرار بدهید قد کت باید تا نوک انگشت شست باشد ، قد آستین هم بهتر است به اندازه ای باشد که یکی دو سانتی متر از لبه آستین  کت بیرون بزند ، بلندی یقه هم باید به نحوی باشد که یقه پیراهن از کت بیرون بزند . به قد شلوار هم توجه داشته باشید ، باید لبه پشت شلوار تا  لبه پایین کفش برسد و هنگامی که راه میروید جورابتان دیده نشود . در ضمن امروزه دیگر انتخاب شلوارهای خیلی گشاد و خیلی تنگ  در کت و شلوار برای مراسم های رسمی رواج ندارد . نکته دیگر اینکه در  کمر شلوار های کت و شلوار امکان نیم تا یک سایز تنگ یا گشاد شدن وجود دارد تاشما برای داشتن شلوار مناسب اندامتان نگرانی نداشته باشید.

۴.با رنگهای تیره بدرخشید

برای شرکت در مراسم رسمی مثل عروسی پیشنهاد ما اینست که به سراغ رنگهای تیره بروید ، طیف خاکستری تا مشکی که ساده و بدون طرح یا راه راه باشد ، کاملا مناسب است . دقت کنید که پارچه های چهارخانه یا طرح دار بیشتر بدرد مهمانی های غیر رسمی میخورند .

۵.متناسب با قد و بالای شما

اگر قد بالا تنه شما نسبت به پایین تنه کوتاهتر است بهتر است کت هایی با یقه باز و برگردان یقه بلند وباریک انتخاب کنید اما اگر پاهای کوتاهی دارید کت های کوتاه برای شما مناسب تر است ، زیرا کت های بلند باعث ایجاد خطای دید میشوند و در نتیجه پاهای شما کوتاهتر از حدی که هست بنظر میرسد .

یادتان باشد اگر دوباره شلوار های دمپا پاکتی مد شد و شما پاهای کوتاهی دارید به هیچ وجه آنها را انتخاب نکنید چون اصلا به شما نمی آید .

۶.چاق یا لاغر مسئله اینست

چندنکته در مورد افراد چاق یا لاغر وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت .

معمولا کت و شلوارهایی که پارچه های براق دارند شما را چاق تر اچیزی که هستید نشان میدهند ، تاثیر پارچه های ضخیم و کلفت یا طرح های چهار خانه درشت هم همین است ، این قبیل طرح ها برازنده افراد لاغر است . پیشنهاد ما به آقا داماد های چاق کت وشلوار هایی با رنگ تیره و مات است . کت های پشت چاک دار به خصوص اگر ۲ چاک در پشت داشته باشند برای این دسته از افراد مناسب نیستند ، چون چاک های پشت با جلب توجه کردن درشت بودن اندام را بیشتر نمایان میکند . برش کت هم مهم است ، بعضی کت ها در قسمت کمر کاملا جذب می شوند ، اما انواع دیگر کت ها از  زیر بغل تا نزدیک ران برشی راسته دارند که این مدل راسته برای افراد با اندام و بالا تنه درشت تر مناسب تر هستند .

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *